كسب مقام دوم كشور در ارائه تسهيلات توسط صندوق مهر امام رضا يزد


یزدفردا "مسعود میرجلیلی :مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) استان یزد با اشاره به افتتاح 5 طرح کارفرمایی اشتغال روستایی در شهرستان های این استان به مناسبت ایام ا... دهه فجر، اعلام کرد: همچنین در این ایام شهرستان جدیدالتاسیس بهاباد نیز صاحب صندوق مهر امام رضا(ع) خواهد شد.
مصطفی اعیان در نشست خبری که در محل این صندوق برگزار شد، به اصحاب رسانه تصریح کرد: این طرح های کارفرمایی در شهرستان های میبد، تفت و مهریز با حضور مهندس سید محمد کریمی مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) و معاونین در روز چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به فعالیت های این صندوق در زمینه اشتغالزایی گفت: از ابتدای فعالیت صندوق مهر امام رضا(ع) استان یزد از سال 85 تا پایان دیماه سالجاری جمعاً 3042 مورد تسهیلات قرض الحسنه پنج ساله در این زمینه اعطاء شده که اشتغالزایی 5200 نفر را به دنبال داشته است و این تعداد تسهیلات در 42 مورد تا سقف 300 میلیون ریال به طرح های کارفرمایی پرداخت و مابقی به مشاغل خویش فرمایی اعطاء گردیده است.
اعیان تصریح نمود: از مجموع 3042 مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی 463 مورد(15درصد) مربوط به زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و یا دختران خود سرپرست بوده و 2579 مورد(85 درصد) توسط مردان اخذ شده و 79 درصد طرح هایی که تسهیلات گرفته اند یعنی معادل 2426 طرح در حوزه شهری و 618 طرح(21درصد) در حوزه روستا اجرا شده است همچنين از ابتدای سالجاری تا پایان دیماه تعداد 800 طرح در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد تنها 39 طرح معادل 4 درصد غیرفعال و 96 درصد مابقی فعال می باشند.
مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) استان یزد با اشاره به فعالیت 45 بازرس زن و مرد در این صندوق، گفت: بازرسان صندوق هر چهار ماه یکبار روند پیشرفت طرح های مذکور را در سطح استان به صورت نامحسوس کنترل و ارزیابی می کنند.
وی درخصوص روشهای مراجعه متقاضیان جهت دریافت تسهیلات اشتغال گفت: متقاضیان از این طریق ثبت نام در سایت صندوق به آدرس WWW.MEHREREZA.IR ، نامه های ریاست جمهوری، معرفی از سوی نمایندگان که در حوزه انتخابی خودشان دارای سهمیه هستند و یا از سوی دستگاه های طرف قرارداد صندوق، همچنین از طریق نامه استاندار که معمولاً در روزهای ملاقات عمومی صادر می شود و یا با کسب معرفی نامه از دفتر ارتباطات مردمی استانداری در جهت دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.
وی شرایط اخذ این تسهیلات را عدم اشتغال در مراکز دولتی و خصوصی، حداقل سن 18 سال و حداکثر 50 سال، داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان، داشتن مهارت فنی در 82 رشته شغلی از رسته های تولیدی، خدماتی، کشاورزی و خدمات کشاورزی و همچنین صنایع دستی ذکر کرد.
اعیان در مورد پرداخت تسهیلات ازدواج نیز گفت: از آغاز بکار صندوق تا پایان فروردین ماه امسال که پرداخت این تسهیلات برعهده صندوق بود 78 درصد یعنی 57 هزار زوج مجموعاً بالغ بر 740 میلیاد ریال تسهیلات ازدواج دریافت نمودند ولی متاسفانه از زمان راه اندازی سامانه بانک مرکزی تنها 45 درصد مزدوجین موفق به دریافت تسهیلات شده اند و لذا امیدواریم با پیگیری مسئولین مجدداً این امر به صندوق واگذار شود.
وی اذعان نمود: در بحث مهارت های زندگی نیز در طول هفت ماه با همکاری سازمان بهزیستی با برگزاری 352 کارگاره آموزشی بیش از 12 هزار و 400 نفر از زوج های جوان در سطح استان آموزش دیدند.
اعیان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جذب 150 درصدی سال گذشته این صندوق نسبت به تسهیلات داده شده به استان، متذکر شد: این رقم در سالجاری و تا پایان دیماه امسال به 230 درصد افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال به 270 درصد نیز برسد که از این لحاظ استان یزد پس از ایلام در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
وی همچنین اعلام کرد: استان یزد در بخش پرداخت یارانه به بنگاه های زودبازده با پرداخت 1042 فقره به افراد حقیقی و حقوقی به میزان 87 میلیارد و 400 میلیون ریال از لحاظ سرعت عمل و پرداخت رتبه نخست کشور را از ان خود نموده است.
مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) استان یزد در مورد اجرای مصوبات سفرهای ریاست جمهوری و هیات دولت به این استان گفت: پرداخت 70 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به فرهنگیان استان از این مصوبات بود که از ابتدای اسفندماه سالجاری ماهیانه 580 نفر از فرهنگیان 10 میلیون ریال تسهیلات دریافت خواهند کرد.
وی در مورد طرح آتیه مهر نیز یادآور شد: براساس این طرح که دستور العمل آن هنوز ابلاغ نگردیده است، دولت برای هر خانواده تا سقف دو نوزاد(تنها نوزادانی که از 8/8/88 به بعد متولد می شوند) در هنگام افتتاح حساب سپرده پس‌اندازي، حداقل مبلغ 10 ميليون ريال براي هر نوزاد اختصاص خواهد داد و علاوه بر آن ماهانه مبلغي از طرف ولي نوزاد و دولت به اين حساب واريز خواهد شد و پس از 20 سال امکان برداشت توسط. وی وجود خواهد داشت.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا